Een kopieermachine huren

U overweegt om een kopieermachine te huren, maar het ontbreekt u aan de tijd om van winkel naar winkel te trekken? Nochtans moet u dit doen, want door te vergelijken kan u al gauw heel wat geld besparen.

De aankoop van een kopieermachine, kan een flinke hap nemen uit het budget van uw bedrijf. Daarom is het aangewezen om de mogelijkheid van dergelijk apparaat te huren eens te overwegen.

De voordelen van een kopieermachine huren

Het grootste voordeel van een kopieerapparaat huren, is het feit dat men geen groot bedrag in één maal moet spenderen. Als men de kopieermachine zou aankopen, dan is dit al bij al een vrij zware investering.
Bij het huren van een kopieermachine wordt een huurprijs afgesproken. Op die manier weet men op voorhand wat de maandelijkse vaste kost zal zijn.
Doorgaans kan het huurcontract gekoppeld worden aan een onderhoudscontract. Op die manier komt u dus nooit voor onverwachte kosten te staan als er iets aan het apparaat zou fout lopen.
Een gehuurde kopieermachine zal men vlugger kunnen vervangen. Als u een nieuw toestel aankoopt, dan zal u zich inhouden om het na een drietal jaren te vervangen door een ander. Toch verandert de technologie bij kopieermachines vrij vlug. Het zou dus perfect kunnen dat er na een aantal jaren een machine op de markt komt, die beter aan uw behoeften beantwoordt. Via een huurcontract kan men doorgaans het bestaande toestel dan inruilen voor een nieuwe model. Uiteraard zal in dat geval ook de huurprijs veranderen.

Dus: samengevat kunnen we stellen dat de voordelen van het huren van een kopieermachine zijn:

  1. Geen grote investering.
  2. Vaste maandelijkse kost.
  3. Geen onderhoudskosten.
  4. Mogelijkheid om steeds het nieuwste toestel te hebben.

Een kopieermachine huren of leasen?

Is het nu eigenlijk een verschil als men een kopieermachine huurt of leaset? Beide termen worden vaak door elkaar gebruikt. En eigenlijk is er niet zo’n groot verschil tussen leasen en huren. Bij leasen is het zo dat men op het einde van de periode de keuze heeft tussen het aankopen van het toestel voor een op voorhand bepaald bedrag. Bij huren gaat het toestel op het einde van de periode terug naar de eigenaar. Tenzij men werkt volgens de formule “huurkoop”. Dat houdt in dat men net zoals bij leasen de mogelijkheid heeft om na de huurperiode het toestel aan te kopen.
Op fiscaal vlak is er ook een verschil. Leasing kan doorgaans integraal als bedrijfskost worden ingebracht. Bij huren kan hierover discussie ontstaan.

Waar vind ik kopieermachines om te huren?

U overweegt om een kopieermachine te huren, maar het ontbreekt u aan de tijd om van winkel naar winkel te trekken? Nochtans moet u dit doen, want door te vergelijken kan u al gauw heel wat geld besparen. Maar als u bezig bent met het zoeken naar een geschikte kopieermachine, blijft uw andere werk liggen natuurlijk. Daarom is het aan te raden om via internet in te geven wat uw verwachtingen zijn. Er wordt dan voor u gratis en vrijblijvend en supersnel naar meerdere offertes gezocht. Deze offertes krijgt u in uw mailbox, zodat u een beslissing kan nemen zonder van winkel naar winkel te moeten trekken.

Wij kunnen u helpen leveranciers, te vinden door antwoord te geven op slechts enkele vragen
Hebt u reeds een kopieermachine ?