Een kopieerapparaat kopen of huren?

Als u een (nieuw) toestel nodig hebt voor het maken van kopies, gaat u dan het best een kopieerapparaat kopen of huren? Op die vraag is eigenlijk geen eenvoudig antwoord mogelijk. Of u het best kiest voor een kopieerapparaat kopen of huren hangt vooral af van de specifieke situatie waarin uw bedrijf zich bevindt. Toch zetten we hier even de voor- en de nadelen op een rijtje.

Voordelen kopieerapparaat kopen

Zoals bij zovele zaken het geval is, is een kopieerapparaat kopen op lange termijn altijd het goedkoopst. Als u dus over voldoende liquide middelen beschikt, is een kopieerapparaat kopen zeker te overwegen. Indien het voor u niet belangrijk is om over de nieuwste technologie te beschikken, is een tweedehands kopieermachine kopen natuurlijk een financieel nog meer interessante optie. Maar hier moet u wel goed uitkijken. Zorg ervoor dat u een garantie krijgt voor een bepaalde periode of aan gunstige voorwaarden een onderhoudscontract kunt afsluiten. Zoek zeker een betrouwbare leverancier indien u een tweedehands kopieerapparaat kopen overweegt. Zo komt u niet voor onaangename verrassingen te staan. U vindt er het snelst één via deze website!

Kopieermachines, fax, printers, scanners…
Het juiste materiaal, aangepast aan uw behoeftes!

Via deze website kunt u snel en makkelijk prijzen vergelijken van verschillende leveranciers van kopieermachines, printers, multifunctionals, … Vind het toestel dat het best past bij de behoeftes van uw onderneming!

In ieder geval, indien u kiest voor een kopieerapparaat kopen, sluit u best een onderhoudscontract af met uw leverancier. Een kopieerapparaat heeft – net zoals een auto – nood aan een regelmatige onderhoudsbeurt om optimaal te blijven functioneren. Anders loopt u het risico op een defect, waarna u hoge herstellingskosten zult moeten betalen. Een kopieerapparaat kopen is geen kleine investering, dus zorgt u er best voor dat die investering ook goed wordt beschermd!

Voordelen kopieerapparaat huren

Een kopieerapparaakopieerapparaat hurent huren blijft voor heel wat bedrijven de meest interessante optie. Een van de belangrijkste redenen hiervoor is dat ze hierbij geen groot bedrag op tafel moeten leggen, zoals dat bij een kopieerapparaat kopen wel het geval is. Zo blijft dit kapitaal beschikbaar voor andere doeleinden. Het zorgt er ook voor dat de kopieerkost perfect voorspelbaar en beheersbaar wordt. Vaak kan men in een formule stappen waarbij de huurprijs vervat zit in de kost per kopie (de zogenaamde “clickprijs”), samen met het onderhoud en de verbruiksproducten (toner, drum, papier). Op die manier wordt kopiëren een 100% variabele kost, vergelijkbaar met elektriciteit of water. Het is echter wel belangrijk om in dit geval goed uw rekening te maken. Vaak wordt gewerkt met een minimum aantal kopies dat wordt gefactureerd. Zorg er dus voor dat u het verbruik goed hebt ingeschat, anders dreigt u veel te veel te betalen.

Een ander voordeel van een kopieerapparaat huren boven een kopieerapparaat kopen dat zeker niet mag worden onderschat, is dat de technologie van copieerapparaten relatief snel veroudert. Als vuistregel kunnen we stellen dat een kopieerapparaat na 5 jaar niet meer aan de nieuwste standaarden voldoet. Dat is een probleem wanneer u uw kopieerapparaat hebt gekocht en u nog graag wat langer van die investering had genoten (want dat is nu net het voordeel van een kopieerapparaat kopen). Maar dat is niet het geval indien u een kopieerapparaat huurt. Dan kunt u vaak relatief gemakkelijk overschakelen op een nieuw model, mits een kleine aanpassing van het huurbedrag.

Een kopieerapparaat kopen of huren? Hier kunt GRATIS een offerte aanvragen bij verschillende leveranciers. Doe het vandaag nog en u krijgt een antwoord binnen de 48 uur!